فرش دستباف

فواید فرش های دستباف

فرش‌های دستبافت علاوه‌بر زیبایی و نمایی که دارند، به دلیل این که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن انسان دارند‌. دارای طبع گرمی هستند زمانی که روی فرش‌های دستبافت می‌نشینید یا دراز می‌کشید و راه می‌روید باعث می‌شود:

 
۱- دمای بدنتان تنظیم و حفظ شود. در گرما خنک و در سرما گرم می‌کند و خون بهتر و راحت‌تر در بدن در جریان است و از ایجاد سکته قلبی و مغزی جلوگیری می‌شود.
 
۲- کلسیم به راحتی جذب بدن می‌شود و از پوکی استخوان و درد استخوان جلوگیری می‌شود.
 
۳- تشک طبی 
تغییر سبک زندگی مردم باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی شده است که از شایع‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به کمردرد اشاره کرد. بیشتر ما حتی برای یکبار هم که شده این درد را تجربه کرده‌ایم. راه‌های زیادی برای درمان کمردرد یا کاهش درد عضلانی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از تشک طبی مرغوب اشاره کرد. پزشکان برای بیمارانی که دچار درد کمر هستند یا از دردهای عضلانی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند از تشک‌های طبی استاندارد و مناسب استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های مهم تشک طبی سفت بودن آن می‌باشد. علت سفت بودن تشک‌ طبی این است که از ستون فقرات شما به خوبی محافظت کند، زیرا تشک‌های خیلی نرم باعث فرو رفتن قسمت‌های میانی بدن در تشک می‌شوند.
برخی پزشکان معتقدند که فرش‌های دستبافت برای کاهش کمر درد و زانو درد مفید هستند چون سفت و گرم هستند و به همین دلیل خوابیدن بر روی فرش‌های دستبافت از تشدید شدن دردهای کمر و زانو و از فرسایش آن‌ها جلوگیری می‌کنند.
 
۴-ضدحساسیت
مواد فرش دستبافت کاملا طبیعی هستند و با پوست بدن سازگار می‌باشند، که  حساسیت‌های پوستی و آلرژی ایجاد نمی‌کنند.
افرادی که پوست‌های حساسی دارند و به سادگی پوستشان متورم یا قرمز می‌شود، بهتر است در منزل خود از قالی‌های دستبافت  استفاده کنند، تا از ایجاد حساسیت و آلرژی بر روی پوستشان جلوگیری شود.
 
۵- درمان آسم
 جلوگیری از بیماری‌های تنفسی
فرش‌های دستباف به طور کامل و از عمق تمیز هستند که این باعث کاهش گرد و خاک و مواد آلرژی‌زا داخل منزل خواهد شد. بنابراین، از ایجاد بسیاری از بیماری‌های تنفسی همچون آسم و حساسیت‌ها جلوگیری می‌شود. 
 
۶-آرامش وامنیت
 افزایش آرامش محیط خانه
پشمی که در تولید فرش‌های دستی استفاده می‌شود، گرمای طبیعی، نرمی و لطافت را به ارمغان می‌آورد، اما آیا می‌دانستید پشم یک عایق صدای قوی و طبیعی است؟ طبق تحقیقات علمی اثبات شده است که پشم یک عایق صدای طبیعی است، به این معنا که صداهای اضافی را جذب می‌کند و محیط خانه را آرام‌تر می‌کند. بنابراین، از فواید فرش‌های دستباف افزایش آرامش و سکوت در محیط خانه است.
 
۷- تصفیه کننده هوا
از دیگر فواید فرش‌های دستباف می‌توان به پاک‌کنندگی محیط اشاره کرد، آن‌ها تمیز کننده و تصفیه کننده هوا نیز می‌باشند و میکروب‌ها و آلودگی‌های هوا را جذب می‌کنند (پشم به طور طبیعی آلودگی را تا 30 سال به خود نگاه می‌دارد). الیافی همچون پشم یک ضد باکتری قوی هستند که به تمیز کردن هوای خانه و مبارزه با باکتری‌ها و آلرژی‌ها کمک می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *